Lokal IT-drift

SSC Networks Norge AS leverer lokale IT-driftstjenester til bedrifter i en avstand av cirka 1 times kjøring fra Drammen. Med en driftsavtale blir SSC virksomhetens interne IT-avdeling, med ansvar for at IT-plattformen fungerer kontinuerlig og alle sikkerhetsaspekter ivaretatt.

Sertifiserte teknikere
SSC hovedkontor i Drammen har operativ avdeling med serviceingeniører gruppert i supportteam.

Spesialisert på å skreddersy IT-support etter kundenes behov, kan vi levere løsninger som passer for alle - enten det er ønskelig med full outsourcing til fast månedspris eller enkel regelmessig gjennomgang og service av nettverket.

Trygghet og en problemfri hverdag
Avtalene gir deg som kunde responstidsgaranti, fjernretting/fjernstyring av maskiner, "på stedet" utrykning ved behov og  ett sted å henvende deg til når det gjelder alt innenfor IT og IKT. SSC drifter lokale datanettverk til små og mellomstore bedrifter inntil 100 ansatte og telefoninettverk/sentraler til små-, mellomstore- og store bedrifter inntil 1000 ansatte.

Skalerbare løsninger og optimal tilpasning
SSC leverer både lokaldrift og Co-location hvor vi flytter serverdrift til vårt avanserte datasenter- eller en kombinasjon av disse.

"Fulldriftsavtale" er en komplett tjeneste som inkluderer løpende drift og administrasjon av servere, klientmaskiner, lokalnett og periferiutstyr (f.eks. bordskrivere). Det kan også tegnes lokal IT-driftsavtale for servere eller nettverk alene.

For kunder som kun ønsker tilgang til helpdesk og support ved behov tilbyr SSC "Supportavtale". I slike avtaler inkluderer SSC et ekstra tjenestelag for fjernmonitorering og –administrasjon samt antivirus.

Helsesjekk
Et hvert nytt prosjekt starter med en helsesjekk der IT-plattformen blir dokumentert og gjennomgått sammen med ledelsen. Eventuelle tilpasninger utføres og avtalt tjenestenivå med forebyggende drift og support iverksettes.

Helpdesk
Kunden følger supportinstruks for å rapportere eventuelle feil som oppstår på IT-plattformen. Alle innmeldte saker logges og er tilgjengelige for kunden i SSC Helpdesk.

Dokumentasjon
Kundens IT-utstyr dokumenteres i en egen inventardatabase og oppdateres fortløpende. Sensitiv informasjon ligger skjult og sendes kontaktperson på forespørsel.

IT-utstyrsavtale
Som avtalekunde hos SSC nyter dere godt av vårt fordelsprogram ved kjøp IT-utstyr. Utstyr som kjøpes gjennom SSC blir satt opp med virksomhetens programvarepakker, ferdig installert og oppdatert, klart til å plugges i veggen.

Lokal samarbeidspartner
Det er viktig for SSC å være en tilstedeværende samarbeidspartner for sine IT-driftskunder, med gode personlige relasjoner og gjensidig tillitt. Derfor tilbys disse avtalene eksklusivt til virksomheter i eget nærområde.

Vi har fokus på å levere kostnadsbesparende løsninger som i tillegg optimalisere systemene hos våre kunder. 
Det kan lønne seg med en uforpliktende dialog om hva SSC kan gjøre for din virksomhet.

Kontaktskjema

Send oss en melding og vi vil kontakte deg snarlig!

Hos SSC Supportteam får du svar på alt innen IT – Vi hjelper deg gjerne med råd og veiledning.

Sikkerhetsspørsmål for å unngå e-post spam. What is the capital of Norway?