Lokal IT-drift

Supportavtale

SSC Supportavtale er en forenklet tjeneste for lokal IT-drift der kunden selv, i motsetning til våre øvrige IT-driftsavtaler, initierer aktivitet. Den faste periodiske kostnaden er vesentlig lavere, men til gjengjeld faktureres support og vedlikeholdsoppdrag i henhold til påløpte timer.


Helpdesk og responstidsgaranti
Supportavtale gir tilgang til SSC Helpdesk med responstidsgaranti.

Fjernmonitorering og -administrasjon (RMM)
I vår streben etter å levere tjenester av høyest mulig kvalitet inkluderer vi i våre supportavtaler et ekstra tjenestelag kalt fjernmonitorering og -administrasjon eller bare RMM (Remote Monitoring and Management). Her finnes det flere nivåer, alt etter hvor kritiske de ulike komponentene er for driftsmiljøet.

Dette tjenestelaget gir SSC en unik mulighet til å fange opp og isolere uregelmessigheter på IT-plattformen og derved fjerne disse før kritisk tilstand oppstår.

Antivirus
Antivirusløsningen er inkludert i supportavtalen. SSC leverer og installerer en prisbelønnet leverandør av sikkerhetsløsninger som nylig ble kåret til «Editors’ choice» av amerikanske PC Magazine. Løsningen installeres på alle klientmaskiner og servere som inkluderes i Supportavtalen.

Periodiske vedlikeholdsbesøk
For preventivt vedlikehold og gjennomgang av IT-systemene, settes det faste periodiske vedlikeholdsbesøk. Hyppighet avhenger av avtalens omfang og størrelse.

På slike besøk gjennomgås en fast sjekkliste. I tillegg vil tekniker undersøke eventuelle uregelmessigheter det er rapportert om fra fjernmonitoreringsverktøyet (RMM) samt besvare spørsmål fra kundens kontaktperson / IT-ansvarlige.

Skalerbart
Supportavtalen er fullt ut skalerbar og er priset ut ifra antall enheter (klienter og servere) som til enhver tid er i driftsmiljøet, og i henhold til ønsket driftsnivå (kritisk eller ikke-kritisk).

Supportavtalen inkluderer også SSC fordelsprogram ved kjøp IT-utstyr. Utstyr som kjøpes gjennom SSC blir satt opp med kundens programvarepakker, ferdig installert og oppdatert - klart til å plugge i veggen. Alle installeringer og oppdateringer foretatt hos SSC er kostnadsfritt for avtalekunder. Utover kjøpskostnader faktureres det kun for eventuell medgått tid i forbindelse med reise og oppsett av utstyret i kundens lokaler.

Eventuell drift av servere omfattes ikke av supportavtale. SSC har spisskompetanse på serverdrift og tilbyr både outsourcing av serverdrift til vårt datasenter i Oslo og lokal serverdrift i kundens lokaler med fjernstyring fra vårt hovedkontor i Drammen.
En serverdriftsavtale kan gjerne kombineres med en supportavtale.

Alt arbeid utføres i henhold til retningslinjer fremkommet mellom bedriftens ledelse og SSC.

Supportavtale med SSC Networks gir bedriften flere fordeler:

  • Responstidsgaranti (SLA avtale med andre betingelser kan tegnes)
  • Periodisk gjennomgang av IT-løsningen med rapportering
  • Dokumentasjon av klientmaskiner og teknisk infrastruktur
  • Fakturering etter faktisk timebruk
  • Kjapp og profesjonell feilretting
  • Et supporteam til disposisjon, bestående av faglærte teknikere med bred og dyp IT kompetanse
  • Alle IT-spørsmål til ett sted.

Forespørsel om Supportavtale

Send oss en melding og vi vil kontakte deg snarlig!

Hos SSC Supportteam får du svar på alt innen IT – Vi hjelper deg gjerne med råd og veiledning.

Sikkerhetsspørsmål for å unngå e-post spam. What is the capital of Norway?