Vi ansetter: Ansvarsfull og dyktig 3.linje tekniker.

LOKAL IT-DRIFT

LOKAL IT-DRIFT

Din lokal samarbeidspartner

SSC Networks har bygget opp sine IT-tjenester rundt en målsetting om å levere en problemfri IT-hverdag. Vi har to nivåer for å ivareta et slikt ansvar, henholdsvis drift og support.

Drift og vedlikehold

Med drift blir SSC kundens IT-sjef. Det innebærer blant annet løpende monitorering og vedlikehold og gratis brukerstøtte. Support er en lettere tjeneste der SSC tar rollen som en IT-ressurs kunden kan benytte seg av når det oppstår problemer og ellers etter eget ønske.
For kritisk infrastruktur, i hovedsak servere, krever vi driftsavtale for å kunne levere den forventede problemfrie IT-hverdagen.

Tjeneste

Support

Drift

Bedriftens IT-sjef med fokus på forebyggende drift og vedlikeholdX.
Tilgang til teknisk support/brukerstøtte på telefon og epostXX
Løpende monitorering av tjenester og maskinvare..
Monitorering av sikkerhetskopieringsjobber..
Profesjonell antivirusX.
Endpoint Detection med kunstig intelligens og garantert beskyttelse mot løsepengevirus..
Programvare for diagnosedata ved feil på tjenester og maskinvare..
Programvare for hendelsesrapportering (GDPR-tiltak)X.
Programvare for fjernoppkobling/-supportXX
Ticketsystem der alle saker og korrespondanse blir behandlet og lagret..
DashboardX.
IT-analyse med tilstandsrapport..
Lisensforvaltning...
Responstidsgaranti4 timer60 minutter
Brukerstøtte virkedager kl. 08-16 (ikke bistand direkte på tredjeparts fagsystemer)Pris per timeInkl.
Fastpris klargjøring per server/klientmaskinJAJA

Trygghet og en problemfri hverdag

Avtalene gir deg som kunde responstidsgaranti, fjernretting/fjernstyring av maskiner, «på stedet» utrykning ved behov og ett sted å henvende deg til når det gjelder alt innenfor IT og IKT. SSC drifter lokale datanettverk til små og mellomstore bedrifter inntil 100 ansatte og telefoninettverk/sentraler til små-, mellomstore- og store bedrifter inntil 1000 ansatte.

Fulldriftsavtale – en komplett tjeneste

Fulldriftsavtale inkluderer løpende drift og administrasjon av servere, klientmaskiner, lokalnett og periferiutstyr (f.eks. bordskrivere). Det kan også tegnes lokal IT-driftsavtale for servere eller nettverk alene.

Helpdesk og support

For kunder som kun ønsker tilgang til helpdesk og support ved behov tilbyr SSC «Supportavtale». I slike avtaler inkluderer SSC et ekstra tjenestelag for fjernmonitorering og –administrasjon samt antivirus.

IT – Drift funksjoner

Helsesjekk
Et hvert nytt prosjekt starter med en helsesjekk der IT-plattformen blir dokumentert og gjennomgått sammen med ledelsen. Eventuelle tilpasninger utføres og avtalt tjenestenivå med forebyggende drift og support iverksettes.
Helpdesk
Kunden følger supportinstruks for å rapportere eventuelle feil som oppstår på IT-plattformen. Alle innmeldte saker logges og er tilgjengelige for kunden i SSC Helpdesk.
Dokumentasjon
Kundens IT-utstyr dokumenteres i en egen inventardatabase og oppdateres fortløpende. Sensitiv informasjon ligger skjult og sendes kontaktperson på forespørsel.
IT-utstyrsavtale
Som avtalekunde hos SSC nyter dere godt av vårt fordelsprogram ved kjøp IT-utstyr. Utstyr som kjøpes gjennom SSC blir satt opp med virksomhetens programvarepakker, ferdig installert og oppdatert, klart til å plugges i veggen.

Hva sier våre kunder om SSC?