Vi ansetter: Ansvarsfull og dyktig 3.linje tekniker.

Supportavtale

Supportavtale

Support og vedlikeholdsoppdrag

SSC Supportavtale er en forenklet tjeneste for lokal IT-drift der kunden selv, i motsetning til våre øvrige IT-driftsavtaler, initierer aktivitet. Den faste periodiske kostnaden er vesentlig lavere, men til gjengjeld faktureres support og vedlikeholdsoppdrag i henhold til påløpte timer.

support-op
bird_green

En supportavtale inkluderer:

Profesjonell antivirusløsning
Brukertilgang SSC Helpdesk
Systemdokumentasjon
Lisensforvaltning
Utarbeidelse og gjennomføring av IT-strategi
Rapportering av systemstatus og tilgjengelighet
Sikkerhetsprogramvare for fjernmonitorering og -administrasjon
4 timers responstid ved feil på systemene (hverdager kl. 08.00-16.00)
Tilgang til teknisk support fra SSC Networks på telefon eller e-post
Logging av innmeldte feil og korrespondanse
Overvåkning av tjenester (4 timers intervall), sikkerhetskopiering og systemtilstand

Fjernmonitorering og -administrasjon

(RMM)
I vår streben etter å levere tjenester av høyest mulig kvalitet inkluderer vi i våre supportavtaler et ekstra tjenestelag kalt fjernmonitorering og -administrasjon eller bare RMM (Remote Monitoring and Management). Her finnes det flere nivåer, alt etter hvor kritiske de ulike komponentene er for driftsmiljøet.

Dette tjenestelaget gir SSC en unik mulighet til å fange opp og isolere uregelmessigheter på IT-plattformen og derved fjerne disse før kritisk tilstand oppstår.

Periodiske vedlikeholdsbesøk

For preventivt vedlikehold og gjennomgang av IT-systemene, settes det faste periodiske vedlikeholdsbesøk. Hyppighet avhenger av avtalens omfang og størrelse.

På slike besøk gjennomgås en fast sjekkliste. I tillegg vil tekniker undersøke eventuelle uregelmessigheter det er rapportert om fra fjernmonitoreringsverktøyet (RMM) samt besvare spørsmål fra kundens kontaktperson / IT-ansvarlige.

Inkludert antivirus

Antivirusløsningen er inkludert i supportavtalen. SSC leverer og installerer en prisbelønnet leverandør av sikkerhetsløsninger som nylig ble kåret til «Editors’ choice» av amerikanske PC Magazine. Løsningen installeres på alle klientmaskiner og servere som inkluderes i Supportavtalen.

Helpdesk og responstidsgaranti

Supportavtale gir tilgang til SSC Helpdesk med responstidsgaranti.

Full skalerbar løsning

Supportavtalen er fullt ut skalerbar og er priset ut ifra antall enheter (klienter og servere) som til enhver tid er i driftsmiljøet, og i henhold til ønsket driftsnivå (kritisk eller ikke-kritisk).